دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 
آخرین مطالب
حجت الاسلام والمسلمین براتی مطرح کرد؛
خانه کعبه می تواند به تفاهم ملل و صلح جهانی کمک کند
در گفت‌وگو با دکتر غفوری نژاد بررسی شد؛
بهره‌مندی از سیره امام باقر(ع) در تاریخ ادبیات فارسی
یادداشتی از دکتر شریعتمداری؛
در سایه سارِ آفتابِ دزفول
روزنامه ایران منتشر کرد؛
در حریم معبود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد؛
حج می‌تواند الهام بخش وحدت و آزادی مسجد الاقصی باشد
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه بیان کرد؛
حج باید کانون هدایت جوامع باشد
مدیرگروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛
مناسک اسلامی باید امتداد اجتماعی پیدا کنند
امام‌جمعه اهل‌سنت قازان قایه مطرح کرد؛
اختلاف جایی در حج ندارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به حجاج بیت الله الحرام،
غرب مستکبر در منطقه حساس ما و اخیراً در همه جهان روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده است
آیت الله مبلغی تاکید کرد؛
مراسم حج؛ یک وحدت خدایی است

بازاریابی رسانه‌ای و تأثیر آن در روابط عمومی از نظر روی‌کرد شغلی

 
تاریخ انتشار: 1399/11/30    

بازاریابی رسانه‌ای و تأثیر آن در روابط عمومی از نظر روی‌کرد شغلی

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجوی عراقی هاشم حسن منذور با عنوان «بازاریابی رسانه‌ای و تأثیر آن در روابط عمومی از نظر روی‌کرد شغلی: شبکه ماهواره‌ای العراقیه و کربلاء» روز پنجشنبه سی‌ام بهمن‌ماه 1399 از سوی دانشکده رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن امام موسی صدر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجوی عراقی هاشم حسن منذور با عنوان «بازاریابی رسانه‌ای و تأثیر آن در روابط عمومی از نظر روی‌کرد شغلی: شبکه ماهواره‌ای العراقیه و کربلاء»، دکتر رحمان بوالحسنی به عنوان استاد راهنما، دکتر مختار حداد به عنوان استاد مشاور و دکتر محمدمهدی بغدادی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

پیدایش اصطلاح بازاریابی رسانه‌ای به عنوان یکی از جدیدترین گرایش‌های علم بازاریابی، به‌مثابه یک راه‌کار استراتژیک و مهم در انجام کار و موفقیت آن به طور مؤثر می‌باشد. در دوران ما، بازاریابی محدود به تجارت و خدمات سنتی نمی‌شود؛ بلکه بازاریابی، اندیشه‌ها و اطلاعات را نیز در بر می‌گیرد و این بازاریابی در چارچوب برنامه‌ها و ابزارهای شناخته‌شده رسانه اعم از رسانه‌های خواندنی، شنیداری و دیداری است؛ به‌گونه‌ای که تبدیل به یکی از ویژگی‌های مهم در علم بازاریابی رسانه‌ای شده است. زیرا بازاریابی رسانه‌ای صرفاً یک پروسه تبلیغ یا موفقیت در فروش نیست، بلکه یک اقدام طراحی‌شده و مبتنی بر برنامه‌ریزی است که در پی القای مجموعه‌ای از افکار و اطلاعات در راستای هدف تعریف‌شده برای ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی می‌باشد. بنابراین رسانه‌ها و ارتباطات دارای نقش برجسته و فعالی در جوامع و همه سطوح هستند؛ و ایفای این نقش مستلزم آموزش مهارت‌های ویژه و مربوطه در تمام زمینه‌ها به افرادی که در بخش‌ها و برنامه‌های مختلف رسانه‌ها فعالیت دارند، می‌باشد. شبکه‌های ماهواره‌ای پس از اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها و سقوط رژیم منحوس گذشته افزایش یافت، به‌طوری که عراق تبدیل به کشوری با بیشترین تعداد رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای که با زبان عراقی سخن می‌گوید، شد. برخی از این شبکه‌ها اسلامی و برخی دیگر خبری هستند. مانند شبکه‌های العراقیه، الانوار، شرقیه نیوز، سومریه. پژوهش پیش‌رو درباره بازاریابی رسانه‌ای و اثرگذاری آن بر ارتباطات عمومی از طریق عمل‌کرد شبکه‌های ماهواره‌ای ـ با تمرکز بر شبکه‌های عراقیه، شرقیه، الانوار و کربلاء المقدسه به صورت نمونه ـ است. موضوع در یک مقدمه و سه فصل ارائه شده است. فصل اول از این پژوهش در سه بخش به مفاهیم مربوط به موضوع پرداخته و فصل دوم به انواع شبکه‌های ماهواره‌ای فعال در عراق می‌پردازد و شامل دو بخش است و در آن به تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای عراق با مقایسه ساده سبک عمل‌کرد آن‌ها توجه شده است. سپس در فصل سوم در سه بخش به بازاریابی رسانه‌ای و تأثیر آن بر روابط عمومی پرداخته شده است. سپس نتیجه‌گیری است که شامل یافته‌های پژوهش می‌شود. از جمله نتایج این است که برنامه‌های گفت‌وگومحور در ترویج و القای اندیشه‌ها، کالاها و حتی شخصیت‌ها در اکثر شبکه‌های ماهواره‌ای بسیار به جذب مخاطب کمک می‌کند و سپس برخی توصیه‌ها را ارائه می‌دهد که به نظر من برای جامعه رسانه‌ای مفید است.


برچسب ها : پایان نامه, کارشناسی ارشد, دانشکده رسانه, دانشگاه ادیان و مذاهب, هاشم حسن منذور, رحمان بوالحسنی, مختار حداد, محمدمهدی بغدادی

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده رسانه و ارتباطات
دانشکده دین و هنر
دانشکده علوم و معارف قرآن
دانشکده حقوق
دانشکده زبان و فرهنگ ملل
دانشکده مطالعات ملل
دانشکده تاریخ
واحد مشهد

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.