وظایف و اختیارات معاون اداری و مالی:
معاونت اداری و مالی دارای سه مدیریت امور اداری، امور مالی و امور دانشجویی میباشد
وظایف و اختیارات معاون اداری و مالی:
* برنامهریزی و سازماندهی کلیه فعالیتهای اداره اعتبارات و تعهدات دریافت و پرداخت (وصول و اجرای اعتبارات و تعهدات بودجه ردیفهای جاری، برنامهای، تملک داراییهای سرمایهای، عواید اختصاصی و سایر منابع، تنظیم، طبقهبندی و کنترل حسابهای درآمدی، بودجهای «کمکهای دولتی و اشخاص» و...) و (انجام کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت داخل دانشگاه از قبیل پرداخت هزینههای پرسنلی و غیرپرسنلی، پرداخت هزینههای آموزانهها و پژوهانهها، پرداخت هزینههای تعمیرات و تجهیزات، پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و دریافت شهریههای ثابت و متغیر و...)
* هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیتهای اداره اعتبارات و تعهدات- دریافت و پرداخت (وصول و اجرای اعتبارات و تعهدات بودجه ردیفهای جاری، برنامهای، تملک داراییهای سرمایهای، عواید اختصاصی و سایر منابع، تنظیم، طبقهبندی و کنترل حسابهای درآمدی، بودجهای«کمکهای دولتی و اشخاص» و...) و (انجام کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت داخل دانشگاه از قبیل پرداخت هزینههای پرسنلی و غیر پرسنلی، پرداخت هزینههای آموزانهها و پژوهانهها، پرداخت هزینههای تعمیرات و تجهیزات، پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و دریافت شهریههای ثابت و متغیر و...)
* برنامهریزی و سازماندهی کلیه فعالیتهای اداره رسیدگی به اسناد، دفترداری و تنظیم حسابها (رسیدگی و کنترل کلیه اسناد حقوقی و غیر حقوقی مرتبط با امور مالی دانشگاه و...) و (بررسی کلیه حسابهای دانشگاه، رسیدگی و کنترل اسناد هزینههای ارائه شده از واحدها بر اساس اصول حسابداری و قوانین مصوب و...)
* هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیتهای اداره رسیدگی به اسناد، دفترداری و تنظیم حسابها (رسیدگی و کنترل کلیه اسناد حقوقی و غیرحقوقی مرتبط با امور مالی دانشگاه و...) و (بررسی کلیه حسابهای دانشگاه، رسیدگی و کنترل اسناد هزینههای ارائه شده از واحدها بر اساس اصول حسابداری و قوانین مصوب و...)
* برنامهریزی برای دریافت و وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی دانشگاه
* اعمال نظارت در حفظ و نگهداری و تنظیم دفاتر اعتبارات و اموال و مراقبت در اجرای قوانین و مقررات
* نظارت بر مصرف صحیح اعتبارات از طریق رسیدگی قبل و بعد از آنها
* فرستادن تراز آزمایشی به اداره بررسی و نظارت و دبیرخانه هیأت امنا
* نظارت بر تنظیم اسناد و هزینههای روزانه
* نظارت بر وصول و ایصال درآمدها و مطالبات دانشگاه
* ارائه راهنماییهای لازم به پرسنل و دانشجویان در حیطه وظایف
* همكاری و ارائه پیشنهاد به معاون اداری- مالی در تخصیص بودجه سالانه
* حسن نظارت بر هزینه اعتبارات تخصیص یافته در حوزه اختیارات
* اجرای دقیق آییننامهها، بخشنامهها، مصوبات و دستورالعملهای کشوری، وزارتی و دانشگاهی در حوزه مسئولیت
* برآورد نارساییهای آییننامهها و مصوبات و پیشنهاد تصویب ضوابط، آئیننامهها و دستورالعملهای لازم به معاون اداری- مالی
* ارائه پیشنهاد به معاون اداری- مالی در انتصاب پرسنل تحت نظارت
* تشخیص اخبار و اطلاعات مورد نیاز جهت بهروزرسانی اخبار و اطلاعات در بخش اختصاص یافته به معاونت اداری- مالی در سایت دانشگاه و ارائه آنها به معاونت اداری- مالی جهت تأیید و ارسال
* ارائه برنامههای اجرایی برای رشد کمی و کیفی در مدیریت مربوطه با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع راهبردی و چشمانداز دانشگاه در سال 1404
* شرکت در جلسات مربوطه و ارائه پیشنهادهای لازم و اثرگذار
* ارائه گزارشات و نمودارهای عملکرد ماهانه و سالانه به معاونت اداری- مالی و در صورت لزوم به دیگر مسئولین مربوطه
شرح وظایف مدیر امور اداری:
|
دانشکده ها دانشکده شیعه شناسی |
خدمات فناوری اطلاعات سامانه جامع آموزش |
بیانیه رسالت دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید. |