دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 
آخرین مطالب
حجت الاسلام والمسلمین براتی مطرح کرد؛
خانه کعبه می تواند به تفاهم ملل و صلح جهانی کمک کند
در گفت‌وگو با دکتر غفوری نژاد بررسی شد؛
بهره‌مندی از سیره امام باقر(ع) در تاریخ ادبیات فارسی
یادداشتی از دکتر شریعتمداری؛
در سایه سارِ آفتابِ دزفول
روزنامه ایران منتشر کرد؛
در حریم معبود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد؛
حج می‌تواند الهام بخش وحدت و آزادی مسجد الاقصی باشد
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه بیان کرد؛
حج باید کانون هدایت جوامع باشد
مدیرگروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛
مناسک اسلامی باید امتداد اجتماعی پیدا کنند
امام‌جمعه اهل‌سنت قازان قایه مطرح کرد؛
اختلاف جایی در حج ندارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به حجاج بیت الله الحرام،
غرب مستکبر در منطقه حساس ما و اخیراً در همه جهان روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده است
آیت الله مبلغی تاکید کرد؛
مراسم حج؛ یک وحدت خدایی است

ثبت نام بیش از یازده هزار نفر در درس جریان شناسی سلفی

 
تاریخ انتشار: 1395/09/23    

ثبت نام بیش از یازده هزار نفر در درس جریان شناسی سلفی

تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار نفر در درس جریان‌شناسی سلفی در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ثبت‌نام کرده‌اند. این درس با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب تدوین شده است.

مرتضی فاضلی گفت: یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرده و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، جریان تکفیری با اندیشه‌های «سلفی» است.

وی ادامه داد: نگاهی به حوادثی که در چند سال اخیر در منطقه جنوب غرب آسیا در حال رخ دادن است، اهمیت شناخت این جریان را بیش از پیش نموده است.

مدیر آموزش فرهنگی ـ سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نیاز جامعه به‌ویژه دانشگاهیان به شناخت مسائل مرتبط با جهان اسلام افزود:‌ امروزه بسیاری از مناطق اسلامی درگیر مناقشات و جنگ‌های جریان تکفیری علیه مسلمانان هستند و جهان اسلام ضربات بسیاری از این جریان خورده است، بنابراین شناخت بنیان اندیشه‌های جریان تکفیری و آشنایی با تاریخچه شکل‌گیری آن برای همه فعالان فرهنگی، سیاسی و قشر فرهیخته دانشجو ضرورت دارد.

وی هم‌چنین در خصوص محتوای این درس گفت: آشنایی با تاریخ تفکر سلفی‌گری، آشنایی با محمد بن عبدالوهاب، آشنایی با مکتب دیوبندیه و آشنایی با جریان سلفی تقریبی اخوان‌المسلمین و جریان سلفی جهادی القاعده از دیگر فصل‌های این درس هستند.

فاضلی افزود:‌ مخاطبان از این درس استقبال چشم‌گیری داشته‌اند، به‌طوری که تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار نفر در این درس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: این درس با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب و از اساتید برجسته این عرصه تهیه و تدوین شده است.

گفتنی است مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با عضویت بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های آموزش مجازی کشور است که در موضوعات مختلف دینی و معرفتی، فرهنگی ـ سیاسی و مهارت‌های عمومی به ارائه آموزش‌های متنوع در قالب مجازی می‌پردازد.

علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این درس می‌توانند به آدرس ec.nahad.ir مراجعه کنند.

منبع: مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان


برچسب ها : مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان, جریان شناسی سلفی, مهدی فرمانیان

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده رسانه و ارتباطات
دانشکده دین و هنر
دانشکده علوم و معارف قرآن
دانشکده حقوق
دانشکده زبان و فرهنگ ملل
دانشکده مطالعات ملل
دانشکده تاریخ
واحد مشهد

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.