معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی نکاتی پیرامون فرایند فراغت از تحصیل و دریافت مدرک دانشآموختگی یادآور شد.
الف) سنوات تحصیلی مجاز در مقاطع مختلف تحصیلی
مقطع تحصیلی |
سنوات مجاز تحصیلی |
تمدید سنوات توسط آموزشی |
کارشناسی |
8 نیمسال |
حداکثر 10 نیمسال |
کارشناسیارشد |
4 نیمسال |
حداکثر 5 نیمسال |
دکتری تخصصی |
8 نیمسال |
حداکثر 10 نیمسال |
تمدید سنوات خارج از سنوات مجاز آموزشی براساس تصمیم شورای بررسی موارد خاص دانشگاه ممکن است و درصورت عدم تایید در شورای دانشگاه قابل ارجاع به شورای بررسی موارد خاص استانی یا مرکز است. بنابراین دانشجویانی که موفق به فراغت در سنوات مجاز تحصیلی نمیشوند تنها میتوانند از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) درخواست خود را پیگیری نمایند.
ب) فارغ التحصیلی
نحوه فراغت در شیوههای مختلف آموزشی متفاوت میباشد و براساس شیوه آموزشی دانشجویان باید موارد ذیل را انجام دهند:
آموزش محور مجازی (کارشناسی، کارشناسیارشد غیرحضوری): پس از اتمام واحدهای درسی باید فراغت از تحصیل دانشجو در قالب فرم فراغت ثبت شود. ثبت این فرم توسط کارشناسان امور دانشآموختگان صورت میپذیرد. درصورت عدم ثبت این فرم دانشجویان محترم میتوانند با شماره 14 ـ 02532802610 داخلی 118 یا 146 تماس حاصل نمایید.
آموزشی محور (کارشناسیارشد حضوری): چنانچه دانشجویی تمام واحدهای آموزشی دوره را با میانگین کل حداقل 14 گذرانده باشد ولی نتواند یا نخواهد از پایاننامه خود دفاع کند باید در مدت مجاز تحصیلی، معادل تعداد واحد پایاننامه و طبق نظر گروه آموزشی، واحد یا واحدهای درسی مرتبط را با رشته تحصیلی اخذ و با میانگین کل حداقل 14 بگذراند تا در دوره مذکور به شیوه آموزشی دانشآموخته شود. نوع شیوه دانشآموختگی در دانشنامه دانشجو قید خواهد شد. این دانشجویان باید ضمن تکمیل فرم درخواست تبدیل به شیوه آموزش محور تایید مدیر گروه مربوط و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی را دریافت نماید و پس از گذراندن موفقیت آمیز کلیه واحدها اعم از جبرانی، اصلی و جایگزین پایاننامه فراغت از تحصیل در قالب فرم فراغت ثبتشود.
آموزشی ـ پژوهشی (کارشناسیارشد حضوری و دکتری تخصصی): دانشجویانی که در سنوات مجاز تحصیلی موفق به اتمام پایاننامه / رساله خود شوند میتوانند پس از طی مراحل اعلام آمادگی دفاع و دریافت مجوز و برگزاری جلسه موفقیتآمیز دفاع از پایاننامه / رساله خود فارغ التحصیل شوند. فرایند فراغت این دانشجویان با ثبت نمره و صورت جلسه دفاع صورت خواهد پذیرفت فرایند ثبت صورت جلسه برعهده کارشناسان امور پژوهشی دانشکده مربوط میباشد.
ج) تسویه حساب
فرایند تسویه حساب با دانشگاه در واقع درخواست غیرفعال شدن کد دانشجویی میباشد، بنابراین بدیهی است که باید تمامی بخشهای اجرایی دانشگاه این درخواست را تایید نمایند. شروع این فرایند با ارسال درخواست دانشجو از طریق میزکار شخص صورت خواهد پذیرفت. میتوان با مراجعه به کارتابل و مشاهده گردشکار از مراحل طی شده و باقی مانده اطلاع حاصل نمود و یا با تماس با شماره داخلی کارمندی که در میزکار ایشان درخواست متوقف شده است، از علت توقف اطلاع حاصل نمایید.
ﻫ) درخواست مدرک فارغ التحصیلی
پس از اتمام تسویه حساب دانشآموخته میباید درخواست مدرک فارغ التحصیلی را از میزکار عمومی سامانه جامع آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب (سادا) ارسال نماید. نکاتی کلی که در این درخواست باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اولاً؛ این درخواست تنها برای دانشجویان تسویه حساب کرده قابل اجرا میباشد، بنابراین براساس توضیحات بند قبلی باید درخواست تسویه حساب دانشجو به اتمام رسیده باشد. ثانیاً؛ در این درخواست مبلغی به عنوان هزینه هزینه صدور مدرک دریافت میشود. این هزینه تنها از طریق درگاه پرداخت موجود در سامانه ممکن خواهد بود. ثالثاً؛ در مرحله پایانی باید حتماً دکمه ارسال برای بررسی کلید شود. بنابراین توجه داشته باشید تنها پرداخت مبلغ صدور مدرک و یا ثبت مراحل صدور مدرک برای ارسال این درخواست کافی نیست و تا زمان ارسال درخواست مراحل صدور مدرک آغاز نخواهد شد.
نکته بسیار مهم و قابل توجه دانشآموختگان مقطع دکتری تخصصی
پس از ارسال درخواست دانشآموختگان مقطع دکتری ملزم میباشند که مدارک مورد نیاز اداره دانشاموختگان مرکز را به کارشناسان این بخش ارایه نمایند.
|
دانشکده ها دانشکده شیعه شناسی |
خدمات فناوری اطلاعات سامانه جامع آموزش |
بیانیه رسالت دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید. |