تاریخ انتشار: 1393/02/21
مدیر: علیرضا عبداللهی
مقام مافوق: رئیس دانشگاه
تحصیلات: -
وظایف و اختیارات مدیرکل حراست:
- برنامهریزی، سازماندهی، نظارت و هدایت کلیه فعالیتها و اقدامات حراستی
- ارائه مشاوره و راهنمایی امنیتی و اطلاعاتی مفید، مؤثر و به موقع به رئیس دانشگاه و سایر مدیران ذیربط
- احراز صلاحیت اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، جهت تصدی پستهای مدیریتی
- استقرار سیستم مناسب حفاظت فیزیکی و پرسنلی دانشگاه
- ابلاغ دستورات حراستی به مؤسسات تابعه و واحدهای اداری با هماهنگی رئیس دانشگاه
- معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع ذیصلاح جهت رسیدگی به موارد تخلف با هماهنگی رئیس دانشگاه
- راهاندازی دبیرخانه محرمانه و نظارت بر فعالیتهای آن
- تأمین امنیت کنفرانسها، جلسات، همایشها، اردوها، آزمونها و سایر موارد مشابه
- شناسایی عوامل و عناصر ایجاد کننده نارضایتی و پیشبینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی
- هماهنگی و ارتباط با سایر مراکز دانشگاهی، حراست کلیه سازمانهای مرتبط از قبیل سازمان اطلاعات، استانداری و سایر سازمانهای دولتی در راستای حیطهی وظایف حراستی- حفاظتی
- حفظ و حراست از اموال، داراییها، ساختمانها، تأسیسات، وسایل و تجهیزات دانشگاه
- کنترل امور نگهبانی، انتظامی و پارکینگ
- تهیه طرحهای حفاظتی و صدور دستورالعملهای لازم جهت حفاظت از نحوه نگهداری سیستمهای سختافزاری و نرمافزاری با هماهنگی رئیس دانشگاه
- کنترل بر عملکرد کلیه پرسنل در زمینه رعایت اصول حفاظت فناوری اطلاعات (IT)
- ارائهی اطلاعات به کلیه اعضای هیأت علمی و پرسنل در جهت حفاظت از اطلاعات و دادههای درون دانشگاه
- طبقهبندى اسناد و مدارک بر حسب درجهی اهمیت، حساسیت
- کنترل و نظارت بر حضور و اشتغال اتباع خارجی در محیط دانشگاه بر اساس ضوابط مربوطه