دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 
آخرین مطالب
حجت الاسلام والمسلمین براتی مطرح کرد؛
خانه کعبه می تواند به تفاهم ملل و صلح جهانی کمک کند
در گفت‌وگو با دکتر غفوری نژاد بررسی شد؛
بهره‌مندی از سیره امام باقر(ع) در تاریخ ادبیات فارسی
یادداشتی از دکتر شریعتمداری؛
در سایه سارِ آفتابِ دزفول
روزنامه ایران منتشر کرد؛
در حریم معبود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد؛
حج می‌تواند الهام بخش وحدت و آزادی مسجد الاقصی باشد
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه بیان کرد؛
حج باید کانون هدایت جوامع باشد
مدیرگروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛
مناسک اسلامی باید امتداد اجتماعی پیدا کنند
امام‌جمعه اهل‌سنت قازان قایه مطرح کرد؛
اختلاف جایی در حج ندارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به حجاج بیت الله الحرام،
غرب مستکبر در منطقه حساس ما و اخیراً در همه جهان روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده است
آیت الله مبلغی تاکید کرد؛
مراسم حج؛ یک وحدت خدایی است

شیوه‌های تبلیغی داعش بر اساس تاکتیک‌های جنگ نرم

 
تاریخ انتشار: 1399/07/23    

شیوه‌های تبلیغی داعش بر اساس تاکتیک‌های جنگ نرم

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو حامد زمانی با عنوان «شیوه‌های تبلیغی داعش بر اساس تاکتیک‌های جنگ نرم (مطالعه موردی هفته‌نامه النبأ)» روز چهارشنبه 23 مهرماه 1399 در سالن شهید بهشتی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو حامد زمانی با عنوان «شیوه‌های تبلیغی داعش بر اساس تاکتیک‌های جنگ نرم (مطالعه موردی هفته‌نامه النبأ)»، دکتر یاسر قزوینی به عنوان استاد راهنما، دکتر محمد ابراهیمی‌نژاد به عنوان استاد مشاور و دکتر مجید فاطمی‌نژاد به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

پژوهش حاضر با هدف بررسی شیوه‌های تبلیغی داعش که بر اساس تاکتیک‌های جنگ نرم صورت پذیرفته، انجام شده است. این گروه، به منظور معرفی تشکیلات، برنامه‌ها، اعتقادات و انتشار اخبارشان از رسانه و خصوصاً مکتوبات استفاده برده است. یکی از مهم‌ترین این مکتوبات، هفته‌نامه النبأ می‌باشد. داعش در این هفته‌نامه با استفاده از اخبار، مقالات، تصاویر و اینفوگرافی‌ها دست به تبلیغات زده و با استفاده از شیوه‌های جنگ نرم به دنبال نفوذ در مخاطب بوده و به جذب و به کارگیری آنان پرداخته است و با استفاده از تاکتیک‌های جنگ نرم در هفته‌نامه النبأ، به یاری عرصه جنگ سخت و نظامی خود پرداخته است. به منظور رسیدن به نتایج مطلوب در این پژوهش، بهترین روش استفاده از این هفته‌نامه منتشر شده توسط داعش می‌باشد که بدین منظور تعداد 84 شماره اول این هفته‌نامه را که طی یک سال منتشر شده است، به روش توصیفی مورد بررسی قرار داده‌ایم. نتایج نشان می‌دهد که گروه تکفیری تروریستی داعش، در هفته‌نامه النبأ، به صورت مستقیم و غیرمستقیم دست به تبلیغات زده است و از تاکتیک‌های جنگ نرم در این زمینه بهره برده است و با انتشار متن و فایل‌های آن در فضای مجازی، محتواهای خود را در دسترس مخاطبان در سراسر دنیا قرار داده است تا با رسوخ در ذهن مخاطب، بتواند نسبت به جذب و به کارگیری نیروی انسانی اقدام نماید.


برچسب ها : پایان نامه, کارشناسی ارشد, داعش, جنگ نرم, دانشگاه ادیان و مذاهب, حامد زمانی, یاسر قزوینی, محمد ابراهیمی نژاد, مجید فاطمی نژاد

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده رسانه و ارتباطات
دانشکده دین و هنر
دانشکده علوم و معارف قرآن
دانشکده حقوق
دانشکده زبان و فرهنگ ملل
دانشکده مطالعات ملل
دانشکده تاریخ
واحد مشهد

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.